Mâncare

Banana bread adică chec gluten free cu banane

E destul de complicat să faci rapid ceva dulce fără gluten. Pe de altă parte ce poate fi mai ușor decât un chec. Să fim serioși, câți avem câteva banane care nu mai sunt cine știe ce și pe care nu le mănâncă nimeni?

gluten free

Rețeta asta chiar cere niște banane mai trecute, așa că e un mod simplu să evitați să aruncați mâncare. Eu, una, nu suport așa ceva.

Rețeta e simplă, se face la fel ca un chec. Trucul la chestiile fără gluten este să estimezi corect calitatea făinii care absoarbe în mod diferit lichidele – un ou în plus sau în minus contează.

N-o să găsiți pe site la mine ceva ce eu nu am încercat de câteva ori cel puțin, ca să fiu sigură că ies chestii comestibile. Comportamentul ingredientelor fără gluten este atât de diferit încât e bine să repeți lucrarea de câteva ori – de pildă capacitatea de absorbție la făina de cocos este influențată și de altitudinea la care te afli, dacă puteți să credeți.

Despre făina de cocos, una care îmi place atât de mult încât o pot mânca și crudă – sunt multe de spus, mai degrabă merită un articol separat.

Aici am pus și făină de nucă, nimic altceva decât miez pisat (se găsește ca atare în magazinele de unde îmi fac eu provizii). Trebuie să țineți cont că e o făină extrem de densă, nu crește, dar dă un cranț bun și aromă de miez de nucă.

Făina de orez este din cea de orez brun – excelentă pentru multe copturi.

Ingrediente fără gluten:

  • făină de cocos 70 g
  • făină de nucă 35 g
  • făină de orez 35 g
  • scorțișoară
  • nucșoară
  • praf de copt
  • bicarbonat de sodiu
  • 3 ouă
  • 3 banane
  • 1/2 ulei de cocos 115 ml
  • esenta de vanilie
  • 1 lingură de miere

La cuptor stă minim 35 de minute la 170 de grade Celsius. În video se vede destul de bine cum se face. De menționat că aproape îmi trecuse tăietura groaznică de la degetul mijlociu și că hârtia de copt se folosește udă, ca să se muleze pe tavă mai bine.

gluten free