Mâncare

Budincă de chia cu zmeură gluten free

De când respect cu strictețe dieta gluten free, una dintre cele mai simple chestii pe care am făcut-o ca să nu mai plec nemâncată dimineața, mai ales că am de luat suplimente cu fer și astea pe inima goală sunt ca naiba – a fost să caut ceva gen ”mâncarea leneșului”. Poate fi și mâncarea mamei cu 2 copii, multe proiecte, o navetă între o oră și două, depinde cum privești, dar dacă nu te încadrezi la acest stil de viață, poate fi și ”mâncarea de dimineață a omului care nu prea are timp” și asta acoperă cam toate categoriile.

Prietenia cu semințele de chia s-a produs rapid și pentru totdeauna, pentru că m-a fascinat cum se gonflează semincioarele astea mici, negre și dure într-o gelatină delicată, care primește orice fel de gust vrei să-i adaugi. Chia se înmoaie cu orice fel de lichid ai la îndemână sau îți permite dieta. La mine e cu apă sau cu lapte vegetal – migdale sau cocos.

 

 

Gluten free chia cu zmeură

Salvia hispanica, cunoscută drept chia, o specie de plantă cu flori din familia mentei, Lamiaceae, crește în centrul și sudul Mexicului și Guatemala.

Valori nutriționale per 100 g

  • calorii 486
  • lipide 31 g
  • colesterol 0
  • sodiu 16 mg
  • potasiu 407 mg
  • carbohidrați 42 g din care fibre 34 g
  • proteine 17 g

chia-2

Conținutul de vitamie și minerale este foarte interesant: vitamina A 1%, vitamina C 4% și taaa-naaa calciu 63%, fier 42% și un splendid conținut de magneziu de 83%. Adică suntem match made in heaven cu anemia și lipsa de magneziu specifică vârstei (să nu uităm pe ce site suntem, adică 40+ :)

Semincioare bune am cumpărat de la DM, Plafar sau magazinele naturiste, se găsesc cam peste tot.

 

 

Cum se face budinca fără gluten la borcan

Trebuie să ai un borcan cu filet, o lingură de semințe de chia, se acoperă cu lapte de cocos. După 15 minute se mai pune lichid, semințele înghit cam de 3-4 ori volumul lor, uneori și mai mult. Nu trebuie să ajungă foarte lichid amestecul pentru că noaptea petrecută în frigider va fi suficient pentru o consistență budincoasă. Deasupra se pun fructele, eu le arunc direct din pungă, congelate. Dacă-s proaspete, tot aruncate :). Orice fel de fructe – de pădure, vișine fără sâmburi, mandarine cojite de pielița albă, mango, alte exotice. Gelatina de chia nu are gust, așa că merg niște arome puternice. Deasupra pun o lingură de miere.

Aș zice să renunțați la tentația de a pune îndulcitor – presupunând că evitați zahărul rafinat – nici îndulcitorii nu-s cine știe ce. Mai bine o lingură sau linguriță de miere și-atât, e foarte gluten, dairy, sugar free și-așa.

În rest, înfiletez capacul, pun la frigider și voie bună. A, și niște lecitină sau memo-ceva ca să nu uit borcanul dimineața în frigider. Dacă nu-l uit, se cheamă că am micul dejun. Daca-l uit, îmi pare rău toată ziua și-l mănânc pe post de cină.

chia-16

Need some more hacks, că o să mănânc chestia asta toată viața și nu vreau. Mai multe rețete aici.

Cine-ce mai papă la micul dejun? :)