Mâncare

Ribs sau coaste, cum preferați

gluten free dieta

Pentru mine dieta  gluten, dairy & sugar free nu înseamnă ÎN NICIUN CAZ fără carne. Asta e. Fără explicații suplimentare.

Cum fac eu coastele astea coapte la cuptor?

În tava asta sunt vreo 2 kilograme de piept pe care l-am degresat (asta dacă nu găsesc coaste gata fasonate). Dacă nu aveți la îndemână o măcelărie care să taie piese de genul ăsta, puteți cumpăra o bucată de piept mare dar de la care trebuie să scoateți grăsimea pentru că e foarte multă.

Să fie la îndemână o tavă mare și amestecul de mirodenii și sos de roșii.

Amestec:

  • sare bună
  • boia afumată (măcar 2 linguri)
  • zahăr de cocos
  • o lingură de miere
  • o cană de oțet de mere
  • foaie de dafin
  • cuișoare zdrobite
  • cumin pudră
  • piper pudră
  • sos de roșii sau ketchup (dar să fie de bună calitate și fără gluten)

Pieptul sau coastele fasonate se mozolesc cu amestecul respectiv, care trebuie să fie suficient pentru cantitatea de carne, să nu se simtă singură și nebăgată în seamă. Se pune carnea în tavă și se bagă la frigider 24 de ore să tragă aromele. O mai rostogolim din când în când, dacă ne aducem aminte. Eu mai uit, așa că socotesc să fie destul sos în care să stea pe toate părțile. Socotiți în funcție de momentul când vreți să le mâncați, minus 8 ore. Cele 8 ore coastele le vor petrece la cuptor, înfofolite în folie de aluminiu, la temperatura de 150 de grade Celsius max, poate chiar mai puțin. Ultimele 20 de minute se lasă dezvelite, să prindă culoare. Dacă faceți porc, cum am făcut eu cu pieptul – trebuie scursă grăsimea și ce se adună în tavă.

Porc sau vită, am uitat să spun :). Paleo, o dietă care recomandă o carne de bună calitate, așa cum vânau strămoșii noștri.